Søknader
Søknader/uttalelser sendes til:
Elektronisk: post.orf@statsforvalteren.no - med PDF som vedlegg
Post:
Verneområdestyret ORF
Attn: Statsforvalteren i Agder
Postboks 788 Stoa
4809 Arendal
Vennligst inkluder følgende punkter i søknaden:
1. Bakgrunn: Historiske bilder og historisk beskrivelse av området, for å forstå bakgrunnen for saken.
2. Problemstilling: En tydelig forklaring av problemstillingen. Hvorfor har du/dere sendt inn søknaden?
3. Hovedmål: Hva er det du/dere ønsker at styret skal vurdere? Her må du/dere være veldig presise.
4. Beskrivelse: Så detaljert som mulig. Bruke kart og bilder. Hvis det er en byggesak, skal det være en målsatt skisse med søknaden. Det er nødvendig å gi et svar på de miljøprinsippene §§8-12 i naturmangfoldloven.
5. Oversiktskart: F. eks. hvor i Norge, og et mer detaljert kart for nøyaktig plassering av tiltaket.
6. Bilder: Som viser oversikten først, og deretter mer detaljer.
7. Grunneier: Informasjon og kontaktinfo om hvem som er grunneier.
8. Kontaktperson: Kontaktinfo for alle parter som tilhører søknaden.
Ta gjerne kontakt med oss for å diskutere søknadsprosessen ytterligere, og/eller for å avtale et møte.
Verneforskriften setter rammen for hva som er lov og ikke lov å gjøre i verneområdet. Noen aktiviteter og tiltak krever tillatelse fra forvaltningsmyndigheten. Alle verneområder har sin egen verneforskrift som har som formål å ta vare på verneverdiene.
Vi anbefaler å lese forskriften før du søker: